Menu Zamknij

Często zadawane pytania

ciężarówka Skip z kontenerem biurowym koło pojemnika na gruz

(FAQ – Frequently Asked Questions)

W rozmowach telefonicznych z klientami często powtarzają się te same pytania. Wielu z Was sugerowało nam, abyśmy stworzyli internetowy poradnik – zbiór najczęściej zadawanych pytań wraz z odpowiedziami. Staramy się wysłuchiwać sugestii naszych klientów, dlatego stworzyliśmy ten artykuł. Możecie Państwo skorzystać z odnośników do najbardziej interesującej dla Was treści, bez konieczności czytania wszystkich pytań. Wystarczy kliknąć na odpowiedni nagłówek w spisie treści, żeby zostać automatycznie przekierowanym do konkretnej odpowiedzi.

Spis treści:

Jakie usługi oferuje SKIP?

  1. Podstawiamy kontenery na gruz i śmieci budowlane, gwarantujemy najniższe ceny i legalny wywóz odpadów. Naszym nadrzędnym celem jest ochrona środowiska.
  2. Oferujemy wynajem rękawów zsypowych do gruzu oraz profesjonalne doradztwo i obsługę klienta, rozwiążemy każdy Twój problem związany z gospodarką odpadami.
  3. Zajmujemy się wynajmem i serwisowaniem toalet przenośnych, jesteśmy liderem w tej dziedzinie na lokalnym, poznańskim rynku.
  4. Zapewniamy kompleksową obsługę placów budowy, włącznie z wynajmem kontenerów socjalnych, biurowych i magazynowych

Czy SKIP to profesjonalna i legalna firma?

SKIP GROUP ŻWAWIAK spółka komandytowa to firma, która zaczynała swoją działalność już w 2004 roku. Od wielu lat podstawiamy kontenery na odpady zapewniając tym samym Poznaniakom sprawny i tani wywóz śmieci budowlanych. Nasza firma posiada wszystkie niezbędne zezwolenia, włącznie z pozwoleniem na zbieranie i magazynowanie odpadów od Prezydenta Miasta Poznania. Przedsiębiorstwo komunalne SKIP zarejestrowane jest w Bazie Danych o Produktach i Opakowaniach, zapewniamy kompleksową obsługę BDO firm budowlanych. Oferujemy nawet wystawianie Kart Przekazania Odpadów w imieniu naszych klientów, dlatego nie muszą oni martwić się o biurokrację. Nasze charakterystyczne żółte kontenery z czerwonym logo na stałe wpisały się w poznański krajobraz. Jesteśmy obecni na większości placów budowy. Posiadamy własną instalację przetwarzania odpadów, w tym kruszarkę, dlatego możemy zagwarantować Państwu najtańszy wywóz gruzu.

SKIP GROUP ŻWAWIAK SP. K.

Ul. Syrenia 8A, 61-017 Poznań

NIP: 7822576876

REGON: 360229910

BDO: 0000962481

Jakie odpady można wrzucać do kontenera?

Czysty gruz – są to odpady pochodzące z rozbiórek murów i innych konstrukcji zawierające elementy ceramiczne lub betonowe. Zaliczamy tu cegły ceramiczne, skuty beton, płytki glazurowe, dachówki i kostkę brukową. Zaliczamy tu również piasek i czystą ziemię.

Odpady zielone – są to odpady biodegradowalne. Nielakierowane drewno, skoszona trawa, ścięte drzewa, krzewy i kwiaty, spadające liście, wyrwane korzenie, odpadki kuchenne. Zaliczamy tu również glinę.

Śmieci mieszane – są to zmieszane odpady budowlane, które nie kwalifikują się do innych kategorii. Jest to między innymi styropian, panele podłogowe, nida-gips i inne materiały remontowe.

Inne odpady – są to odpady droższe i trudniejsze w utylizacji. Zaliczamy do nich trawę syntetyczną, gumę (opony, otulina po kablach), papę i spaleniznę.

Jaki rozmiar kontenera wybrać?

Nasza firma oferuje niemal wszystkie dostępne na rynku pojemności kontenerów, możecie u nas Państwo zamówić następujące rozmiary pojemników na gruz i śmieci:

  • 1,7m3, 2,7m3, 3,7m3
  • 4,7m3, 6m3, 8m3
  • 14m3 na odpady lekkie do 5t
  • 16m3 na czysty gruz do 10t
  • 18m3 na odpady zmieszane do 7t
  • 40m3 na odpady lekkie do 10t

Żeby wybrać odpowiedni rozmiar kontenera, należy oszacować ilość odpadów do wywiezienia. W tym celu należy je zgromadzić na stosie przypominającym kształtem prostopadłościan, a następnie zmierzyć w metrach jego długość, szerokość, wysokość i pomnożyć przez siebie otrzymane wartości. Wynik to liczba metrów sześciennych odpadów, które mamy do wywozu. Należy wtedy dobrać odpowiedni kontener, nie mniejszy niż wynik obliczeń.

infografika usług świadczonych przez Skip

Dokąd podstawiamy kontenery?

Nasz zasięg obejmuje cały teren miasta Poznania i wszystkie jego dzielnice. Obsługujemy również wszystkie przygraniczne gminy oraz inne miejscowości w granicach powiatu poznańskiego:

Luboń, Puszczykowo, Buk, Kostrzyn, Kórnik, Mosina, Murowana Goślina, Pobiedziska, Stęszew, Swarzędz, Czerwonak, Dopiewo, Kleszczewo, Komorniki, Rokietnica, Suchy Las i Tarnowo Podgórne.

Ponadto, oferujemy również dostawę do większości miejscowości w sąsiednich powiatach, między innymi w następujących:

Szamotulski, Obornicki, Wągrowiecki, Gnieźnieński, Wrzesiński, Średzki, Śremski, Kościański, Grodziski oraz Nowotomyski.

Jeżeli masz wątpliwości czy dojedziemy do Twojej miejscowości, zadzwoń na infolinię i zapytaj naszego konsultanta. W przypadku niektórych większych zamówień oferujemy transport poza standardową strefę dostaw.

Ile kosztuje kontener?

Zdecydowanie najtańsze są kontenery na czysty gruz, ponieważ ten po prostym procesie przetwarzania nadaje się do ponownej sprzedaży jako kruszywo budowlane. Ceny w zależności od pojemności wybranego kontenera wahają się od 290zł za najtańszy (1,7m3) do 1600zł za największy (16m3) pojemnik.

Nieco więcej zapłacimy za utylizację odpadów zmieszanych i odpadów zielonych, ponieważ te odpady zawierają materiały selektywne, które mogą zostać poddane procesowi recyklingu i można odzyskać z nich częściowo surowce wtórne takie jak metale i tworzywa sztuczne, papier i makulaturę czy szkło białe i kolorowe. Za pojemniki na ten rodzaj odpadów zapłacimy od 490zł za najmniejszy (1,7m3) do aż 6000zł za największy (40m3).

Najdroższa jest utylizacja materiałów takich jak papa, trawa syntetyczna, guma, odpady pożarowe i powodziowe, ponieważ ciężko jest znaleźć odbiorcę tego rodzaju materiałów, a obecni na rynku liczą sobie wysokie stawki za recykling tych odpadów, co przekłada się na wysokie ceny za kontenery dla klientów. Ceny zaczynają się od 800zł za najmniejszy kontener 1,7m3.

Gdzie można postawić kontener?

Jeżeli nie mamy możliwości postawienia kontenera na terenie prywatnym i mamy zamiar umiejscowić go w przestrzeni publicznej, na przykład na ulicy lub na chodniku, będziemy potrzebowali zezwolenia z Zarządu Dróg Miejskich. Wniosek wystarczy złożyć elektronicznie na stronie internetowej ZDM. Wiąże się to z opłatą 5-10zł za każdy zajęty metr kwadratowy powierzchni na dobę, warto jednak opłacić pozwolenie, ponieważ kary są aż dziesięciokrotnie wyższe.

Pod żadnym pozorem kontenera nie wolno stawiać na terenach zielonych ani na miejscach zastrzeżonych, czyli tak zwanych kopertach, ani nigdzie tam, gdzie zabroniony jest postój pojazdów.

Jak długo może stać kontener?

Zamawiając kontener na odpady należy mieć na uwadze, że służą one jedynie do wywozu odpadów, a nie do ich magazynowania. Oznacza to, że pojemnik w takiej firmie jak nasza zamawiamy wtedy, kiedy mamy je już przygotowane, żeby tylko przerzucić je do kontenera i przekazać je do utylizacji. W przypadku większych remontów zalecamy regularne wymiany pojemników – żeby na przykład raz w tygodniu zamówić wywóz, zabierzemy wtedy pełen kontener i podstawimy pusty. W przypadku jednorazowych podstawień standardowo małe kontenery (1,7m3 – 4,7m3) stawiamy na 3 dni robocze, natomiast duże pojemniki (6m3 – 40m3) stawiamy na 7 dni roboczych. Mimo wszystko staramy się wychodzić naprzeciw potrzebom klientów, dlatego przedłużenie do kilku dni jest darmowe – wystarczy zadzwonić i zgłosić potrzebę dłuższego przetrzymania kontenera. Płatna dodatkowo jest jedynie dłuższa dzierżawa pojemnika na przykład na kilka tygodni lub miesięcy.

Jak zamówić kontener?

Najszybciej kontener zamówisz telefonicznie – przy okazji poinformujemy Cię o wszystkich niezbędnych informacjach oraz doradzimy w wyborze rodzaju odpadów i rozmiaru kontenera. Zamówienia można składać pod numerami telefonów:

Komórkowy: 603-600-600 tel.

Stacjonarny: 61-821-81-62 tel.

Dla tych, którzy wolą składać zamówienia online, przygotowaliśmy specjalny sklep internetowy, w którym można samodzielnie zamówić kontener. Sklep dostępny jest pod adresem www.skipgroup.pl

Dla firm budowlanych, które chciałyby złożyć zapytanie ofertowe przygotowaliśmy adres e-mail do kontaktu w sprawie planowanych inwestycji: office@skipgroup.pl

Co to jest BDO?

BDO to skrót od bazy danych o produktach i opakowaniach. Jest to informatyczny system elektronicznej ewidencji odpadów. Przedsiębiorstwa wytwarzające odpady zawarte w ustawie (między innymi odpady budowlane) mają obowiązek rejestracji i wystawiania kart przekazania odpadów na każdy kontener odbieranych śmieci. Dodatkowo należy prowadzić coroczną ewidencję wszystkich przekazanych do utylizacji odpadów. BDO ma na celu wyeliminowanie szarej strefy na rynku gospodarki odpadami. Firmy budowlane często korzystały z usług niesprawdzonych firm, a efekt tego był taki, że odpady finalnie lądowały w lesie, zamiast otrzymać drugie życie w procesie przetwarzania ich do surowców wtórnych, które można ponownie wykorzystać w produkcji.

Jak działa rękaw zsypowy?

Rękaw zsypowy do gruzu przydaje się do prac na wysokościach, żebyśmy nie musieli znosić dużych ilości ciężkiego gruzu z wysokich pięter budynku. Wystarczy zamontować zsyp w oknie i wrzucać odpady bezpośrednio do kontenera. Rękaw umożliwia bezpieczny transport pionowy, bez ryzyka, że ktoś oberwie kawałkiem cegły lub metalowym prętem.

Zestaw rękawa do gruzu składa się z kilku elementów:

  • Leja zsypowego z pokrywą
  • 9 sztuk elementów podstawowych
  • Wciągarki linowej z hakiem
  • Stelażu mocującego

Łącznie taki zsyp ma 10 metrów długości, za dodatkową opłatą można jednak połączyć kilka zestawów, żeby wydłużyć jego maksymalną długość i zrzucać gruz z wyższych kondygnacji.

Jak działa toaleta przenośna?

Toaleta przenośna służy do załatwiania potrzeb fizjologicznych w miejscach, w których nie ma dostępu do prądu, bieżącej wody i systemu ściekowego. To wszystko jest niepotrzebne podczas wynajmu mobilnego WC, ponieważ:

Dach zbudowany jest z półprzeźroczystego materiału, który przepuszcza zarówno promienie słoneczne, jak i nocną poświatę księżycową, dzięki czemu niewymagane jest światło. Dodatkowo podłoga pokryta jest antypoślizgową matą, żeby zapobiegać nieszczęśliwym wypadkom.

Toaleta wyposażona jest w bezodpływowy zbiornik, który podczas serwisu wypełniany jest specjalnym płynem maskującym nieprzyjemne zapachy i zabijającym większość bakterii. Zbiornik jest bardzo pojemny i nie wymaga podłączenia do systemów wodno-kanalizacyjnych. Dodatkowo wyposażony jest w system wentylacji, który odprowadza na zewnątrz wszystkie zapachy.

Umywalka, w którą wyposażone są toalety w wersji premium posiada własny zbiornik, z którego płynie czysta woda oraz drugi kanister, w którym gromadzą się ścieki, dzięki czemu nie wymaga podłączenia bieżącej wody.

Do czego służą kontenery socjalne?

W celu uzupełnienia oferowanych przez naszą firmę usług, rozszerzyliśmy naszą działalność o wynajem kontenerów socjalnych i magazynowych. Są one niezwykle przydatne, w szczególności na placach budowy.

Kontenery socjalne mogą posłużyć jako szatnia do przebierania się w ubrania robocze dla pracowników oraz miejsce, w którym mogą w przerwie od pracy odpocząć, wypić kawę i zjeść śniadanie. Kontenery biurowe to alternatywa dla kierownika budowy czy inwestora, żeby w komfortowy sposób mogli wypełniać swoje obowiązki na placu budowy.

Kontenery magazynowe mogą natomiast służyć zarówno do przechowywania drogocennego sprzętu budowlanego, jak i droższych narzędzi i materiałów konstrukcyjnych. Wytrzymała budowa odporna na działanie warunków atmosferycznych i na drobne uszkodzenia zapewnia bezpieczeństwo podczas użytkowania.

Czy potrzebujecie kogoś do pracy?

Firma SKIP GROUP to jeden z lokalnych liderów na rynku pracy. Stale poszukujemy pracowników o odpowiednich kwalifikacjach na różne stanowiska.

Jeżeli jesteś pracowity, odpowiedzialny, dyspozycyjny i nie boisz się ciężkiej pracy, stanowisko pracownika fizycznego w sortowni odpadów może być dla Ciebie odpowiednie. Przyjdź osobiście do siedziby firmy. Po przeprowadzeniu rozmowy kwalifikacyjnej z kierownikiem placu, praca będzie czekać na Ciebie od ręki.

Jeżeli posiadasz prawo jazdy kategorii B, C lub C+E, masz doświadczenie w branży transportowej i jesteś dyspozycyjny, złóż CV osobiście w siedzibie firmy, a być może zostaniesz jednym z naszych kierowców.

Jeżeli masz doświadczenie w obsłudze klienta lub w sprzedaży, możesz wysłać CV (office@skipgroup.pl) na stanowisko praca biurowa/obsługa klienta. Znajomość programu “Symfonia” do obsługi faktur lub znajomość systemu BDO będzie dla Ciebie dodatkowym atutem i możliwością awansu.